ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ

Автор(и)

  • Ігор Фролов аспірант, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; м. Харків, Україна

Анотація

У статті надано визначення фінансової стратегії компанії, уточнено набір складових фінансової стратегії, визначено мету фінансової стратегії, яка полягає в підвищенні вартості компанії. Сучасні глобалізаційні тенденції, що безпосередньо охоплюють фінансовий сектор, формують складне та динамічне конкурентне середовище, в якому функціонують страхові компанії. За таких умов забезпечення ефективної діяльності фінансових установ передбачає створення страховиками високого рівня конкурентоспроможності, що дозволяє повною мірою реалізувати наявні ринкові переваги у сфері страхових послуг. Це, у свою чергу, вимагає постійного моніторингу та коригування фінансової стратегії з урахуванням змін в економічній кон’юнктурі, регуляторному полі та запитах споживачів. Метою статті є дослідження теоретико-методичних засад формування фінансової стратегії страхової компанії. Порівняльний аналіз підходів до визначення мети діяльності організації свідчить про те, що найбільш важливою є мета максимізації вартості організації. З точки зору власників підприємства, максимізація вартості підприємства є також основною метою. Добробут власників підприємства може збільшуватися за рахунок виплати підприємством дивідендів та/або збільшення вартості вкладеного в підприємство капіталу. Виплата дивідендів – це короткостроковий процес, який відбувається один раз на рік. При цьому, збільшуючи прибуток, необхідний для виплати дивідендів, можна упустити стратегічну перспективу, прийнявши рішення про виплату дивідендів на шкоду розвитку стратегії підприємства. Виплата дивідендів призводить до відтоку грошових коштів підприємства, знижуючи ліквідність підприємства та може призвести до фінансових проблем у випадку неузгодженості дивідендних виплат з поточними та стратегічними потребами підприємства. Дохід у вигляді дивідендів зазвичай становить дуже незначну суму, тоді як зростання вартості підприємства збільшує вкладений акціонерами капітал кілька разів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-10

Як цитувати

Фролов, І. (2025). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (2), 49–54. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/329813