Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки) http://es.khpi.edu.ua/ <p>У збірнику представлені результати досліджень та узагальнення актуальних тенденцій вітчизняної та світової економічної системи, стану і перспективи розвитку економіки регіонів, підприємств та організацій; особливості управління інвестиційною діяльністю, інноваціями, бізнесом, економічними ризиками, маркетинговою діяльністю, правове забезпечення підприємств, бізнес-планування, управління фінансами, проблеми обліку й аудиту, соціального прогресу.</p> <p><strong>На підставі Наказу Міністерства освіти і науки України № 409 від 17.03.2020 року в</strong><strong>ключено до категорії «Б» Переліку наукових фахових видань України</strong></p> <p><strong>Індіфікатор медіа R30-02560 (Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, Рішення №33 від 11.01.2024)</strong></p> uk-UA pgpererva@gmail.com (Перерва Петро Григорович) pogser.sp@gmail.com (Погорєлов Сергій Миколайович) ср, 02 кві 2025 15:01:17 +0300 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ СТАЛИМ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВА: ОБЛІК ВИТРАТ, ЯКІСТЬ, КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ http://es.khpi.edu.ua/article/view/326069 <p>Вивчено підходи до сутності поняття «сталий розвиток» та сформульовано поняття «сталий розвиток підприємств галузі туризму і гостинності», що є результатом системних соціальних, екологічних, економічних перетворень, які ґрунтуються на впровадженні інноваційних рішень в ключові бізнес-процеси підприємств та спрямованих на ощадливе використання, збереження природного середовища, створення можливостей та досягнення високої якості життя людей, у т.ч за рахунок забезпечення доступу до якісних послуг роль. Акцентовано увагу на потребі екологізації діяльності підприємств галузі туризму і гостинності, що сприятиме підвищенню фінансових показників та конкурентоспроможності за рахунок залучення додаткової кількості гостей, що цікавляться проблемами навколишнього середовища та стійкості. В Україні має бути створена екосистема впровадження принципів сталості в діяльність підприємств галузі гостинності. На підприємствах галузі туризму і гостинності має бути запроваджено системний підхід до екологічного управління з врахуванням вимог стандартів ISO 14000. Екологічне управління підприємством потребує обліку, аналізу та контролю витрат на проведення екологічних заходів за центрами відповідальності. Доведено, що забезпечення відповідності діяльності підприємств галузі туризму і гостинності принципам сталості має носити комплексний характер. Удосконалено групи критеріїв оцінки&nbsp; відповідності роботи засобу розміщення принципам сталості за рахунок групи критеріїв, які характеризують створення та дотримання готельним підприємством інституційних основ&nbsp; для забезпечення безпеки навколишнього середовища, та групи критеріїв, які характеризують умови забезпечення безбар’єрності підприємств готельно-ресторанного господарства, їх участь в реалізації інклюзивних практик із забезпеченням високої якості сервісних процесів обслуговування.</p> Наталія Якименко-Терещенко, Лариса Стригуль, Михайло Якименко, Анна Лимаренко Авторське право (c) 2025 http://es.khpi.edu.ua/article/view/326069 ср, 02 кві 2025 00:00:00 +0300 БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДІАГНОСТИКИ ТА АНАЛІЗУ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ http://es.khpi.edu.ua/article/view/326076 <p>Стаття глибоко аналізує використання бізнес-комунікацій як інструменту діагностики та оцінки ефективності підприємницької діяльності. В роботі представлено детальний огляд визначень комунікації від різних науковців і сформульовано узагальнене визначення, яке висвітлює ключові функції та аспекти комунікацій у бізнес-середовищі. Комунікація описана як багатогранний процес, що включає обмін інформацією, значеннями та ідеями між учасниками для ефективної взаємодії і співпраці, включаючи технічні та соціально-психологічні аспекти. Окрему увагу приділено визначенню основних рис комунікації, таких як цілеспрямованість, багатоканальність, швидкість, адаптивність, які разом формують ефективний комунікаційний процес, сприяючи зміцненню внутрішніх та зовнішніх відносин підприємства та є важливим інструментом своєчасного здійснення діагностики та аналізу господарської діяльності. Визначено роль формальних бізнес-комунікацій, які чітко регламентовані організаційною структурою та є важливими для стратегічного управління і прийняття обгрунтованих рішень. Розроблено методологічні основи впливу бізнес-комунікацій на якість процесів діагностики та аналізу даних, що сприятиме підвищенню ефективності підприємницької діяльності, конкурентних позицій і реагувати на ринкові виклики. Запропоновані висновки важливі для розуміння впливу бізнес-комунікацій на достовірність, глибину та результати проведення діагностики й аналізу ефективності діяльності та можуть бути використані для розробки стратегій управління в сучасних умовах глобалізації та технологічного розвитку.</p> Марія Бугаєва, Людмила Запірченко, Олександр Малихін Авторське право (c) 2025 http://es.khpi.edu.ua/article/view/326076 пн, 03 бер 2025 00:00:00 +0200