ДОСЛІДЖЕННЯ ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНОГО АПАРАТУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПОСЛУГ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
Анотація
У статті здійснено дослідження понятійно-категоріального апарату управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанного господарства України. Доведено, що виявлення наявних аспектів сучасного стану понятійно-категоріального апарату управління якістю послуг підприємств готельно-ресторанного господарства визначає, як актуальність так і своєчасність обраного дослідження. Визначено, що категорія «управління якістю» знаходиться в центрі уваги представників різних галузей науки: економістів, соціологів, політологів та юристів.. Доведено, що думка більшості науковців значно розширює визначення надане у нормативно-правовій документації, враховуючи вплив змінності вимог споживача є ключовими для досягнення високої якості продуктів та послуг. Доведено, що управління якістю є комплексним та стратегічних процесом, який потрібно постійно вдосконалювати та звертати увагу на деталі його впровадження та результати реалізації шляхом контролю. Визначено, що ідеальною є система управління якістю, яка виділяє людський чинник у цілій системі підприємства, одночасно визначаючи місце для технологічних характеристик. Визначено, що управління якістю послуг, це сукупність та координація напрямів системного виконання функцій управління підприємством, що визначають, здійснюють та корегують політику та цілі підприємства у сфері якості на засадах методів планування, забезпечення та удосконалення якості у відповідності стандартам і потребам споживача. Зроблено висновок, що виходячи із запропонованого визначення та сутності поняття «управління якістю підприємств готельно-ресторанного господарства», можно визначити основні завдання, як: чіткий розподіл функцій і завдань управління якістю продукції; сутність взаємодії для забезпечення та удосконалення якості визначається рівнем централізації і децентралізації функцій та завдань системи управління якістю продукції; розроблення норм корпоративної етики підприємств сфери гостинності на основі поєднання єдиноначальності; розроблення та впровадження системних інноваційних технологій розроблення та впровадження сучасних інформаційних систем управління якістю. Проведене дослідження показало, що для формування цілісного розуміння про стратегічні напрямки розвитку підприємств на принципах реалізації сучасних систем управління якістю, підходи до понятійно-категоріального апарату «управління якістю», які сформувалися в наукових джерелах та нормативно-правовій базі набувають нових рис та ознак, які доцільно враховувати для подальшого розвитку галузі гостинності.