СТРАТЕГІЇ ТА МОДЕЛІ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ПЛАНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Петро Перерва доктор економічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Вікторія Черепанова кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Ірина Новік кандидат економічних наук, доцент,  Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Віктор Дюжев доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин Національного технічного університету «Харківський політехнічний інституту», м.Харків, Україна
  • Світлана Кучіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», кандидат економічних наук, доцент; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри економіки бізнесу і міжнародних економічних відносин м. Харків, Україна

Анотація

У статті розглянуто основні стратегії та моделі економічного розвитку міжнародних бізнес-структур в умовах глобалізації. Вивчено та оцінено вплив глобальних економічних процесів на діяльність компаній та необхідність інтеграції соціальної відповідальності у корпоративну стратегію. Доведено, що глобалізація економіки суттєво змінила умови ведення бізнесу, відкривши нові можливості для розвитку міжнародних бізнес-структур. Водночас вона поставила перед компаніями низку викликів, що вимагають адаптації стратегій та моделей економічного планування. Визначено, що сучасні міжнародні бізнес-структури повинні враховувати різні аспекти глобалізації, включаючи економічні, політичні, культурні та соціальні фактори. Проведене дослідження дозволило сформувати та обґрунтувати основні (базові) стратегії економічного розвитку міжнародних бізнес-структур. Запропоновано стратегію глобальної конкурентоспроможності є однією з ключових стратегій економічного розвитку міжнародних бізнес-структур. Ця стратегія передбачає впровадження рішень, які дозволяють компаніям залишатися лідерами на глобальному ринку, адаптуватися до швидко змінюваних умов та ефективно конкурувати з іншими учасниками ринку. Проаналізовано ключові фактори, що визначають успішність бізнесу на міжнародній арені, включаючи інноваційний розвиток, стратегічні партнерства, диверсифікацію діяльності та гнучкість у плануванні. Особлива увага приділена дослідженню ролі соціальної відповідальності бізнесу як важливого елементу сталого розвитку, що сприяє підвищенню репутації та конкурентоспроможності компаній. Автори підкреслюють необхідність адаптації до змін у глобальному середовищі та активного використання цифрових технологій для досягнення довгострокових бізнес-цілей. Окрему увагу приділяють питанням соціальної відповідальності бізнесу у контексті міжнародних відносин та сталого розвитку. Робота містить цінні рекомендації для підприємств, які прагнуть успішно функціонувати в умовах глобалізації економіки і забезпечувати стале соціальне середовище.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14

Як цитувати

Перерва, П., Черепанова, В., Новік, І., Дюжев, В., & Кучіна, С. (2022). СТРАТЕГІЇ ТА МОДЕЛІ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ПЛАНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (3), 97–103. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/309816