КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТИТУТ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.6.34Анотація
Активне зростання ролі суспільства як чинника розвитку підприємства актуалізує питання соціальної відповідальності бізнесу, що надає можливість підприємствам успішно розвиватися в сучасному динамічному бізнес-середовищі, мати конкурентні переваги на світовому ринку й ефективно використовувати свій потенціал у вирішенні локальних і глобальних проблем людства. Корпоративна соціальна відповідальність є базовою вимогою сучасного підприємства, своєрідною концепцією, яка повинна враховувати різновекторні інтереси та вимоги суспільства, внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів, довкілля в усіх аспектах своєї діяльності та нести відповідальність за вплив своєї діяльності на них як на локальному, так і на глобальному рівні. Метою дослідження є розвиток теоретичних положень соціальної відповідальності на підприємстві та на цій основі обґрунтування очікувань та зобов’язань стейкхолдерів задля їх забезпечення. Розуміння того, що управління діяльністю підприємства ґрунтується не на філантропії, а на прагматизмі зумовлює необхідність встановлення ключових зацікавлених сторін для кожного підприємства окремо з урахуванням цільових настанов діяльності останнього. Незважаючи на те, що для кожного підприємства склад стейкхолдерів унікальний, для дослідження дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності підприємством можуть бути використані такі їх групи: споживачі товарів (робіт, послуг), працівники, власники та інвестори, суспільство (у вигляді місцевих та державних органів влади, місцевої громади). Вказані групи стейкхолдерів мають вимоги та очікування щодо результатів діяльності підприємства. У свою чергу підприємства мають певні зобов’язання перед стейкхолдерами, що регулюються на законодавчому рівні (обов’язкові зобов’язання) та належать до добровільно узятих.