РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ОРІЄНТОВАНОГО МАРКЕТИНГУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ ТА ВИНЕКНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МАРКЕТИНГУ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.81Анотація
Розкрито еволюцію поняття людського капіталу від початку політекономічних вчень і до наших днів. Позначено елементи людського капіталу та їх визначення різними вченими під впливом зміни та трансформації економічних та соціальних відносин. Вказано, що в умовах переходу від індустріальної до постіндустріальної економіки суттєво зросла роль соціальних чинників виробництва. Саме це поступово породило розробку теоретичних засад нематеріальних форм капіталу, серед яких людський, інтелектуальний, соціальний почали займати особливе місце. Визначено важливість і одночасно відсутність вирішення проблеми маркетингу особистості в економічній культурі сучасної України. Описано дилему віднесення людського капіталу до інтелектуального (нематеріального) та до матеріального, тобто такого, що є джерелом отримання доходів та формуванням статей видатків окремого індивіда чи компанії, в якій він працює. Також наголошено на повній відсутності поняття маркетингу та менеджменту працевлаштування, професійного зростання індивідуума, так званого особистісного маркетингу, адже ці поняття застосовуються на даний час або до окремого політичного діяча, або до дуже публічних осіб в сфері бізнесу, акторської майстерності, мистецтва. Описано проблему працевлаштування людей із вродженими обмеженими можливостями. Розкрито проблеми їх працевлаштування і проблеми ринку праці інвалідів. Виділено їх соціальну значущість в системі формування економічних відносин, побудови зв’язків на макрорівні та на мікрорівні. Описано поєднання інституту людського розвитку з можливостями людей з особливими потребами, які повинні розвиватися і формувати додатний національний продукт, брати участь у його нарощенні та розподілі. Щодо професійного маркетингу особистості, і тим більше, особистості з обмеженими можливостями відсутні будь-які напрацювання.