РОЛЬ МІКРО-, МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ У СТАНОВЛЕННІ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Олена Линник кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент; м. Харків, Україна
  • Тетяна Кочетова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри обліку і фінансів, м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.3.52

Анотація

У статті розглянута економічна сутність понять «інновація», «інноваційна модель розвитку». Представлено результати дослідження показників інноваційного потенціалу країн у глобальному інноваційному просторі, визначено місце України у рейтингу країн за показником інноваційності економіки, виокремлено ключові фактори, що вплинули на розвиток інноваційної моделі економіки України. Відзначено деякі негативні зміни, що відбулися у динаміці Глобального інноваційного індексу України, що свідчить про сукупність важливих проблем, які в сучасних умовах економічної та політичної нестабільності залишаються невирішеними. Обґрунтовано, що в країнах з високим інноваційним потенціалом велику роль у розвитку інноваційної моделі економіки грає малий та середній бізнес. Відзначено конкурентні переваги мікро-, малого і середнього бізнесу, порівняно з великим, у здатності швидко реагувати на запити споживачів, більш динамічно та оперативно розвиватися, орієнтуючись на інновації. При цьому досліджено, що  діяльність і розвиток малого бізнесу більш вразливі до впливу непередбачуваних ринкових загроз, ніж суб'єктів великого та середнього. Визначено, що, незважаючи на їхню вразливість, до повномасштабної російсько-української війни мікро-, малі та середні підприємства були в Україні найбільшими роботодавцями. Наголошено, що, навіть у надзвичайно важкий воєнний час, у ВВП країни велику частку складають саме підприємства мікро-, малого та середнього бізнесу. Надано інформацію про деякі урядові заходи з підтримки підприємництва у воєнний час, зроблено наголос, що цих дій недостатньо, і сектор малого і середнього бізнесу потребує більш ефективної фінансової підтримки. Проведений аналіз інноваційної діяльності українських підприємств за 10 років дозволив визначити негативні тенденції та надати інформацію про пріоритетні напрями інноваційного розвитку країни у наступні післявоєнні роки, зробити висновок про необхідність створення стимулів для молодих науковців та інноваторів працювати у рідній державі, бо вони б стали в нагоді в період післявоєнної реконструкції країни

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-01

Як цитувати

Линник, О., & Кочетова, Т. (2023). РОЛЬ МІКРО-, МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ У СТАНОВЛЕННІ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ . Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (3), 52–56. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.3.52