СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ: ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ТА РОЛЬ В АНТИКРИЗОВОМУ УПРАВЛІННІ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.1.33Анотація
В статті досліджена корпоративна соціальна відповідальність як антикризова стратегія діяльності підприємства. Визначено, що соціальна відповідальність є складовою корпоративного управління. Систематизовані переваги корпоративної соціальної відповідальності залежно від розміру підприємства при прийнятті антикризових управлінських рішень, які визначені шляхом опитування. Зазначено, що кожна компанія вкладатиме в поняття "вплив на суспільство" свій зміст, залежно від напряму бізнесу та інших особливостей. Розглянуті складові корпоративної соціальної відповідальності на прикладі ДП «ХМ3 «ФЕД». Надана характеристика типів корпоративної соціальної відповідальності залежно вид виду діяльності суб’єктів господарювання. Детально охарактеризовані окремі складові соціальної відповідальності ДП «ХМ3 «ФЕД». Сформовані рівні корпоративної соціальної відповідальності на прикладі промислового підприємства, що може бути покладено в основу розробки маршрутної карти. На основі результатів опитування, встановлені причини виникнення кризових ситуацій на підприємстві. Зазначено, що для подолання кризових явищ важливим є те, наскільки історично прогресивною була організація у своїй участі в корпоративній соціальній відповідальності. Розроблені концептуальні основи антикризового управління діяльністю підприємства на основі соціальної відповідальності. Доведено роль та значення управлінської звітності для донесення інформації стейкголдерам про основні аспекти та результати діяльності суб'єкта господарювання, пов'язані концепцію соціально відповідального бізнесу. Визначені основні функції управлінської звітності в процесі формування корпоративної соціальної відповідальності.