ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА МОДЕЛЕЙ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.1.137Ключові слова:
міжнародна конкурентоспроможність, бізнес, інновації, потенціал, розвиток, траєкторії знань, фактори, методологіяАнотація
Міжнародна конкурентоспроможність є інтегруючим поняттям, об'єднуючим весь комплекс ключових питань, пов'язаних зі стійким зростанням національного добробуту і рівня життя населення.
Метою роботи є визначення суті сучасного розуміння конкурентоспроможності економіки, особливостей і чинників на неї впливають як зовнішніх - з боку світової економіки, так і внутрішніх, напрямків розвитку теорії конкурентоспроможності, а також розробка авторської концепції оцінки конкурентних бізнес-переваг економіки, що розвивається за рахунок використання природних ресурсів , і визначення найбільш ефективної стратегії підвищення рівня, конкурентоспроможності економіки та бізнесу.
В статті проведена систематизація історичних та новітніх теоретичних підходів до аналізу конкурентоспроможності на макрорівні і існуючих прикладних методів розрахунку міжнародної конкурентоспроможності. Детально розглянуто пріоритетні моделі європейської концепції інноваційного розвитку бізнесу: бізнес-модель №1 - створення інвестиційних інститутів, що стимулюють суб’єктів міжнародної фінансової, наукової та промислової діяльності до впровадження інновацій; бізнес-модель №2 - створення сприятливого середовища для інноваційної економіки; бізнес-модель №3 - розвиток гуманітарного капіталу та формування в суспільстві загальної інноваційної культури.
Доведено, що конкурентоспроможність є складною концепцією, яка визначається безліччю факторів, найбільш прийнятним способом оцінки рівня конкурентоспроможності є використання багатовимірних або складових показників конкурентоспроможності.