ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА МОДЕЛЕЙ БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Петро Перерва доктор економічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», завідувач кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Вікторія Черепанова кандидат економических наук, доцент, Национальный технический университет «Харьковский политехнический институт», професор кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Ірина Новік кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного інноваційного підприємництва та міжнародних відносин Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», м.Харків, Україна
  • Сергій Погорєлов кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-0868-2002
  • Ольга Синіговець кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.1.137

Ключові слова:

міжнародна конкурентоспроможність, бізнес, інновації, потенціал, розвиток, траєкторії знань, фактори, методологія

Анотація

Міжнародна конкурентоспроможність є інтегруючим поняттям, об'єднуючим весь комплекс ключових питань, пов'язаних зі стійким зростанням національного добробуту і рівня життя населення.

Метою роботи є визначення суті сучасного розуміння конкурентоспроможності економіки, особливостей і чинників на неї впливають як зовнішніх - з боку світової економіки, так і внутрішніх, напрямків розвитку теорії конкурентоспроможності, а також розробка авторської концепції оцінки конкурентних бізнес-переваг економіки, що розвивається за рахунок використання природних ресурсів , і визначення найбільш ефективної стратегії підвищення рівня, конкурентоспроможності економіки та бізнесу.

В статті проведена систематизація історичних та новітніх теоретичних підходів до аналізу конкурентоспроможності на макрорівні і існуючих прикладних методів розрахунку міжнародної конкурентоспроможності. Детально розглянуто пріоритетні моделі європейської концепції інноваційного розвитку бізнесу: бізнес-модель  №1 - створення інвестиційних інститутів, що стимулюють суб’єктів міжнародної фінансової, наукової та промислової діяльності до впровадження інновацій; бізнес-модель  №2 - створення сприятливого середовища для інноваційної економіки; бізнес-модель  №3 - розвиток гуманітарного капіталу та формування в суспільстві загальної інноваційної культури.

Доведено, що конкурентоспроможність є складною концепцією, яка визначається безліччю факторів, найбільш прийнятним способом оцінки рівня конкурентоспроможності є використання багатовимірних або складових показників конкурентоспроможності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Перерва, П., Черепанова, В., Новік, І., Погорєлов, С., & Синіговець, О. (2021). ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА МОДЕЛЕЙ БІЗНЕСУ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (1), 137–140. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.1.137