ЕКОНОМІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМ ЦІНОУТВОРЕННЯМ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ

Автор(и)

  • Петро Перерва доктор економічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», завідувач кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Харків, Україна
  • Ірина Долина кандидат економічних наук, доцент, профессор кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, м.Харків, Україна
  • Володимир Борзенко кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри організації виробництва та управління персоналом, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна
  • Марія Маслак кандидат економічних наук, доцент Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, Україна
  • Андрій Косенко кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.115

Анотація

У статті узагальнено та систематизовано основні чинники ціноутворення на ринку інновацій, які враховують особливості товару «інновація» як предмета виробничого (а не кінцевого) споживання, з одного боку, а з іншого боку, як еквівалента монопольних прав і привілеїв, що надаються його власнику. У процесі дослідження виявлено основні ціноутворюючі фактори, що відображають специфіку формування ціни на інновації. Основною проблемою при визначенні вартості інновацій, на думку автора, є виділення в кінцевій ціні продукції в частині доходу, яка дорівнює внеску інновацій в їх виробництво. Даний показник визначається як еквівалент переваг власника інновацій в порівнянні з власними доходами від виробництва відповідної продукції до впровадження інновацій або в порівнянні з доходами виробників аналогічної продукції, не використовують даний інновацій.
Розглянуто основні можливі методологічні підходи до оцінки вартості інновацій. Сутність витратного підходу відтворюється у визначенні сучасної (поточної) вартості оцінюваної власності з урахуванням всіх витрат, необхідних для її створення, включаючи прибуток розробника. Суть дохідного підходу відтворюється в визначенні вартості інновацій як поточної вартості майбутніх доходів від використання даної інновації. В основі даного підходу, крім інших, лежить вищезгаданий принцип вкладу: купуючи додатковий виробничий ресурс (інновацію) підприємець розраховує на отримання додаткового доходу від його використання у власному виробництві. Доказано, що в практиці визначення ринкової вартості багатьох видів активів (нерухомості, машин, обладнання та ін.) істотне місце займає порівняльний (ринковий) підхід, заснований на принципі заміщення: об'єкти з аналогічною корисністю повинні мати близьку за значенням вартість. Тому порівняльний підхід передбачає визначення вартості інновацій на основі вартості аналога, скоригованої на ряд поправочних коефіцієнтів, які враховують відмінності між оцінюваним об'єктом і аналогом.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-10

Як цитувати

Перерва, П., Долина, І., Борзенко, В., Маслак, М., & Косенко, А. (2020). ЕКОНОМІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМ ЦІНОУТВОРЕННЯМ НА ІННОВАЦІЙНУ ПРОДУКЦІЮ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (4), 115–120. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.115