КАТЕГОРІЯ «ІННОВІНГ»: КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Аліна Лук’яниця аспірант, Національній технічний університет «Харківський політехнічний інститут», аспірант кафедри менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин, м. Харків, Україна
  • Ольга Савченко кандидат економічних наук, професор каф. менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.110

Анотація

Cтаття привертає увагу до негативних факторів глобальної економічної кризи та необхідності забезпечення стабільного бізнесу. Визначає головні аспекти планування підприємницької діяльності та привертає увагу до такого допоміжного інструменту у вирішенні цієї проблеми як застосування методів інновінгу. Мета статті - необхідність дослідження терміну «інновінг» та окреслення його принципів і механізмів дії, котрі сприяють підвищенню фінансово-економічної стабільності підприємств та покращенню конкурентоспроможності в умовах глобальної економічної кризи. В статті також розглядається семантичне походження цього поняття. Проаналізовано наукові роботи та на їх основі сформульовано узагальнене визначення. Так, інновінг – це процес організації інноваційної діяльності підприємства, який включає в себе безперервний пошук, розробку та впровадження сталих інновацій із залученням креативних ресурсів персоналу, базуючись на оцінці інноваційного потенціалу та фінансових можливостей підприємства. Окреслено складові характеристики та описано відповідні їм методики для практичного застосування. Було застосовано метод дослідження семантичних змін, порівняльно-історичний метод, використано ряд аналітичних методів, методика «Innovation Scorecard», позиціонування в матриці стратегій розвитку. Обґрунтовано доцільність втілення таких підходів в стратегічному довгостроковому плануванні діяльності підприємства. У статті наголошується, що ознаки інновінгу мають синергетичний ефект і, виходячи з цього, їх комплексне застосування в плануванні діяльності підприємств матиме вирішальне значення в досягненні своїх стратегічних цілей. Також зазначається, що перспективи подальших досліджень у цьому напрямку полягають у подальшому дослідженні ознак та характеристик інновінгу, а також можливостей їх практичного застосування на підставі використання методологічного інструментарію на підприємствах. Важливою складовою для підтвердження валідності його результатів є аналіз ефективності застосування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-10

Як цитувати

Лук’яниця, А., & Савченко, О. (2020). КАТЕГОРІЯ «ІННОВІНГ»: КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (4), 110–114. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.110