ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ КОМПАНІЇ, ГРУНТУЮЧИХ НА ПОТРЕБИ СПОЖИВАЧА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.95Анотація
У статті розглянуті практичні аспекти ефективного реагування на запити споживача за допомогою категорійного менеджменту, який на
ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) вже багато років ефективно використовується. Досліджено питання впровадження
категорійного менеджменту в роботу аптечного підприємства, що є досить складним процесом і сьогодні ще немає уніфікованого підходу
до його застосування. Визначено основні питання, що допомагає вирішити категорійний менеджмент, а саме оптимізацію асортименту,
поличний простір, ціноутворення, управління складськими запасами та промо-активностями. В рамках категорійного менеджменту
розроблено систему, що дозволяє уявити категорію за обсягом, структурою і поданням в торговій точці так, як її бачить споживач даного
аптечного рітейлера. Показано, що структура категорії повинна фіксуватися як мінімум чотирма рівнями сегментації: категорія,
підкатегорія, сегмент і підсегмент. Ведення бази даних з певною структурою важливо для правильного аналізу категорії і подальшого
відстеження результатів після впровадження плану розвитку категорії. Показана доцільність застосування категорійного менеджменту для
підвищення прибутковості аптечного підприємства. В результаті впровадження проекту у першому кварталі 2020 р. відбулося суттєве
зростання продажів у всіх аптеках мережі «9-1-1» в категорії дитяче харчування і косметика. Середні показники приросту категорії – 40-
60% в залежності від конкретної аптеки в мережі в порівнянні з тим же періодом минулого року.