ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВ МОЛОЧНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Олена Лінькова Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; м. Харків, Ukraine
  • Єлизавета Пушкар Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», студент; м. Харків, Ukraine

Анотація

Стаття присвячена дослідженню сутностей та особливостей розробки товарної політики підприємств молочної галузі. Розглянуто
значення та необхідність формування раціональної товарної політики як інструменту забезпечення успішності функціонування. Виявлено
зниження темпів росту підприємств молочної галузі, що обумовлено несистематичним проведенням маркетингових досліджень та
виробництвом товарів, які не в змозі в повній мірі задовольнити потреби споживача. Проведено огляд тлумачення поняття «товарна
політика» вітчизняними авторами та запропоновано власне визначення. Визначено три основні складові товарної політики : розробка,
обслуговування та елімінація товару. Розглянуто особливості кожного блоку для підприємств молочної галузі. Виявлено, що товарна
політика є головною частиною маркетингових рішень, яка має об’єднувати інтереси як споживача, так і виробника. Це означає, що товар
має бути цінним для покупця і водночас забезпечувати конкурентоспроможність підприємства і приносити йому відповідний прибуток.
Проаналізовано, що однією з найефективніших методик формування товарної політики є матриця Бостонської консалтингової групи. На
основі матриці Бостонської консалтингової групи розглянуто комплекс стратегічних дій для товарів підприємств, які мають різні темпи
росту та різну долю на ринку молочної продукції. Запропоновано базові напрямки розвитку товарної політики підприємств молочної
галузі. Доведено, що саме від детально розробленої товарної політики залежить задоволеність споживачів та успішна діяльність
підприємств. Зроблено висновок, що через високий рівень конкуренції виробники молочної продукції мають відрізняти свій товар від
товару конкурентів. Добре розроблена товарна політика є основою, на якій продукція виробляється та успішно продається. Саме тому для
вдосконалення товарної політики підприємства молочної галузі мають проводити детальні маркетингові дослідження ринку молочної
продукції, зосередити увагу на потребах споживачів, а також на підвищенні рівня якості та екологічності товарів, розвитку асортиментної
політики та підвищення успішності логістики.

Біографія автора

Олена Лінькова, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; м. Харків

кандидат економічних наук,
доцент кафедри менеджменту та оподаткування

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-12

Як цитувати

Лінькова, О., & Пушкар, Є. (2020). ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВ МОЛОЧНОЇ ГАЛУЗІ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (5), 17–20. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/240649