ПРИНЦИПИ ТА КОМПОНЕНТИ БІЗНЕС МОДЕЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Угур Туран аспирант каф. менеджменту інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.32

Ключові слова:

сталий бізнес, дігіталізація, організаційна структура, сталий розвиток, малі та середні підприємства

Анотація

У статті об'єднані ключові принципи і складові стійкості бізнесу, висвітлено особливості енергетичного сектору. Робиться висновок про те, що з’являються нові перспективи для сталого розвитку підприємств поряд з новими способами створення і підтримки їх виробничої функції. У дослідженні наводиться теоретично обгрунтований, а також реалістичний погляд на необхідність розробки бізнес-моделі як важливої компоненти загального переходу до сталого розвитку, який стає ширшим ніж впровадження інноваційних технологій. Для українських малих і середніх підприємств (МСП), які досліджував автор, були сформовані групи сталого розвитку, і визначена послідовність показників цих груп. Підприємствам було запропоновано проаналізувати анкети і розглянути механізм взаємодії, за допомогою якого МСП могли б оцінити можливість застосування підходу «Energy 4.0». Автор запропонував створити необхідну структурну одиницю, а саме, Асоціацію сталого розвитку, в якій для МСП з'являється можливість контролювати і проводити консультації з процесів цифровізації та інновацій відповідно до цілей сталого розвитку. Ця асоціація була виділена як спільна структура для розвитку існуючих малих і середніх підприємств у всьому енергетичному секторі. В результаті дослідження були визначені основні компоненти організаційного механізму, охарактеризовано основні елементи та розкрито їх зміст. Було зазначено, що більшість відгуків, отриманих від МСП, мали позитивний характер і були засновані на розумінні та сприйнятті концепції «Energy 4.0». Визначено наявність відповідних складових механізму в малому і середньому бізнесі. У зв'язку з усвідомленням того, що застосування одних інноваційних технологій недостатньо для забезпечення сталого розвитку, в статті робиться акцент на необхідність пошуку і створення радикально нових бізнес-моделей.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-21

Як цитувати

Туран, У. (2020). ПРИНЦИПИ ТА КОМПОНЕНТИ БІЗНЕС МОДЕЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (4), 32–35. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.32