ЕКОНОМІЧНІ СИЛЬНІ І СЛАБКІ СТОРОНИ ВИДІВ МІСЬКОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ ВІДПОВІДНО ДО ЦІЛЕЙ МІСЬКОЇ ПАСАЖИРСЬКОЇ ЛОГІСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.40Ключові слова:
логістика, міський транспорт, пасажирський транспорт, міська пасажирська логістика, види транспорту, сильні та слабкі сторони.Анотація
Урбанізація і значне зростання міст через великі процеси міграції сільських жителів у міста, призвели до того, що пасажирська логістика стала окремою проблемою ХХ, а тепер і ХХІ століття, що є особливо актуальним для Китайської Народної Республіки. Відмінною рисою пасажирської логістики, на відміну від традиційної транспортної логістики, є якість доставки або перевезення. Оскільки в звичайній транспортної логістиці важливу роль відіграє вибір найбільш дешевого виду транспорту (якщо не йдеться про швидкопсувні або крихкі ресурси), максимально швидкого способу доставки, оптимального маршруту і т. і., то в транспортуванні людей важливу роль відіграють інші цілі: комфорт, невелике перевантаження, зручний графік, наявність точок накопичення (станцій, платформ тощо), і особливо – вибір виду транспорту і його придатність для перевезення людей. Метою статті є виявлення економічних переваг і недоліків всіх можливих видів міського пасажирського транспорту для цілей міської пасажирської логістики. Багато вчених вивчали проблему вибору виду міського громадського транспорту, але до сих пір не знайшли оптимального рішення, оскільки цілі їх дослідження були пов'язані з технічною стороною міського транспорту або управлінням існуючими видами транспорту, альтернативними рішеннями по паливу, можливістю зниження транспортних заторів тощо. У статті показано, що в порівнянні за критеріями еколого-будівельної та експлуатаційної вартості кращими видами пасажирського міського транспорту для міста зі звичайним ландшафтом є тролейбус і електробус, як найбільш збалансовані види транспорту. У найбільш популярних існуючих видів транспорту, таких як автобус і метро, є недоліки: автобус є не екологічний, а метро дорого обходиться в будівництві і експлуатації. Після вибору оптимального міського виду пасажирського транспорту залишаються два інших основних питання організації міської логістики: вибір методу обліку та контролю проїзду, а також вибір тарифної системи. Вони будуть розглянуті в наступних статтях.