Ефективность зовнішньоекономічної діяльності в умовах глобалізації економіки
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
науково-технічні розробки, транснаціональні компанії, ефект міжнародних зв’язків, розширення виробництва, переваги і недоліки ТНК, державна підтримка вітчизняних виробниківАнотація
Основним критерієм того, що продукція користується попитом, є її реалізація. Тільки споживач дає оцінку, чи потрібна така продукція. Тому один з основних постулатів ринку полягає в тому, щоб задовольнити індивідуальні потреби споживачів. Для цього товарам повинна бути притаманна конкурентоздатність. Вона відкриває дорогу новим виробам на міжнародний ринок, що особливо важливо для підвищення ефективності вітчизняної економіки в епоху глобалізації економіки, функціонування транснаціональних компаній, що викликає підвищення вимог до рівня конкурентоздатності українських товарів. Вони можуть бути створенні на основі інновацій. В Україні є певні здобутки у цьому напрямі. На жаль, інноваційна активність в Україні на сьогодні не висока. Розробкою та впровадженням інновацій займаються не більше 15% підприємств та організацій. На це існує ряд причин: недостатнє фінансування, застаріла матеріально-технічна база, недоліки в організації та управлінні нововведеннями.
Невеличке зростання економіки України в останні роки надає підстави для оптимізму. Щоб здійснити відповідні кроки, потрібно визначити сучасний характер підвищення конкурентоздатності. Чимале значення мають методи оцінки конкурентоздатності в глобальних умовах, їх подальший розвиток. Такі напрями розглядаються нижче у даній роботі.
Проаналізовані існуючі методичні розробки оцінки переваг від реалізації передових науково-технічних розробок в інших менш розвинутих країнах, в т. ч. при утворені транснаціональних компаній (ТНК). Запропоновані засоби розрахунку величини ефекту, який має місце при цьому. Визначенні переваги зростання економічних показників компаній при нарощуванні обсягів виробництва і реалізації при розширенні зарубіжних виробництв. Розглянуті переваги і недоліки діяльності транснаціональних компаній, намічені шляхи зменшення негативних наслідків останніх.