ІНТЕГРАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЇ КОМПЛАЄНСУ, ЕЛЕМЕНТІВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ І КРИЗОЛОГІЇ В АНТИКРИЗОВІ МОДЕЛІ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Ірина Юр’єва кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри обліку і фінансів; м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-8159-7763
  • Роман Шевченко кандидат технічних  наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», аспірант; м. Харків, Україна https://orcid.org/0009-0002-2215-7204

Анотація

У статті розглянуто загальні особливості інтеграції методології комплаєнсу, елементів соціальної відповідальності і кризології в антикризові моделі фінансового стану підприємства. Актуальність тематики інтеграції методології комплаєнсу, елементів соціальної відповідальності і кризології в антикризові моделі фінансового стану підприємства обумовлена дослідженням різноманітних процесів їх аналізу  та необхідністю розробки комплексних підходів до антикризового управління, що враховують сучасні виклики та відповідають вимогам сталого розвитку в умовах глобальної нестабільності. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичній розробці інтегрованої антикризової моделі оцінки фінансового стану підприємства, що поєднує методологію комплаєнсу, принципи соціальної відповідальності та кризологічний підхід. В статті наведено релевантні відповіді на питання, пов'язані з цією темою. В цілому основними результатами дослідження є удосконалення понятійного апарату антикризового управління шляхом інтеграції міждисциплінарних підходів, розроблення інтегрованої моделі оцінки фінансового стану, що включає комплаєнс-індикатори, соціально-екологічні показники та кризологічні маркери, обґрунтування ефективності запропонованого підходу на основі аналізу діяльності українських підприємств. Також виявлено, що інтеграція комплаєнс-підходу знижує правові ризики антикризових заходів на 25-30%. Встановлено, що врахування принципів соціальної відповідальності підвищує довгострокову фінансову стійкість підприємств та доведено, що кризологічний підхід дозволяє прогнозувати кризові явища на 6-8 місяців раніше традиційних методів. В статті описано загальні особливості інтеграції методології комплаєнсу, елементів соціальної відповідальності і кризології в антикризові моделі фінансового стану підприємства з розробкою багаторівневої системи антикризового управління, що поєднує фінансові, правові, соціальні та кризологічні аспекти. Практична значущість дослідження визначається можливістю застосування розроблених моделей і методик для підвищення ефективності антикризового управління на українських підприємствах, зниження ризиків фінансових втрат та забезпечення сталого розвитку в умовах невизначеності, що  передбачає можливість оперативного виявлення кризових тенденцій, зменшення ризиків фінансових втрат, підвищення адаптаційного потенціалу підприємств.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-16

Як цитувати

Юр’єва, І., & Шевченко, Р. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЇ КОМПЛАЄНСУ, ЕЛЕМЕНТІВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ І КРИЗОЛОГІЇ В АНТИКРИЗОВІ МОДЕЛІ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА . Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (4), 43–47. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/343127