ЕФЕКТИВНИЙ РОЗВИТОК МІЖНАРОДНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЗРОСТАЮЧОГО ПРОТЕКЦІОНІЗМУ У СВІТОВОМУ ГОСПОДАРСТВІ
Анотація
Міжнародні підприємства є ключовими учасниками в сучасному розвитку світового господарства. Головною метою статті є встановлення ефективності розвитку міжнародних підприємств в умовах протекціонізму. Зростання протекціоністських заходів в економічній політиці країн є протидією до тривалої глобалізації та наслідком криз, ще прискорених пандемією. Це зумовило необхідність дослідження змісту протекціонізму як стратегічних дій країн та формування ефективного розвитку міжнародних підприємств. Науковий підхід дослідження економічного протекціонізму як складного і двосічного явища в контексті ефективності та розвитку міжнародних підприємств в новому змінюваному середовищі розкриває формуємі ним нові можливості, що важливі для підвищення конкурентоспроможності і стійкості міжнародних підприємств. Саме завдяки системним та аналітичним складовим дослідження ефективності в цих умовах дозволяє визначати пріоритети та сприяє вибору обґрунтованих стратегічних рішень, що відповідають загальному розвитку. Дана робота ще більш важлива з точки зору головних завдань розвитку вітчизняних підприємств, необхідності подолання кризи війни та вирішення проблем відбудови та відновлення. Тому, головним у вирішенні визначених проблем є дослідження змін середовища через вплив нового протекціонізму та визначення у цьому можливостей ефективної діяльності, які створюються протекціонізмом на мікрорівні. Врахування нових вимог і можливостей утворює необхідні складові конкурентоспроможності підприємств, що визначаються, перш за все, здатністю до гнучкості, інновацій, стратегічного планування.
Це повною мірою відноситься до головних стратегічних цілей вітчизняних підприємств у реалізації цілей інтеграції у світове співтовариство. Отримано висновки, що в даних умовах зростаючого протекціонізму міжнародні підприємства стикаються зі складною взаємодією викликів та можливостей, які пов'язані з ефективністю, та з протилежними ефектами. Протекціонізм для підприємств створює критичну ситуацію, яка вимагає пошуку нових можливостей для розвитку та стратегічної гнучкості. Ті з них, які є інноваційними, гнучкими та адаптивними до змінних ринкових умов, мають кращі можливості для розвитку. Для досягнення ефективності в протекціоністському середовищі потрібна зміна стратегій. Локалізація, інновації та зосередження на підвищенні стійкості стають вирішальними для успіху.