МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТА ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ
Анотація
У статті проаналізовано розвиток міжнародного туризму та туристичної індустрії України в умовах пандемії Covid-19 та повномасштабного вторгнення; досліджено тенденції, що існують в цій галузі. Визначено вплив системи маркетингу на підвищення ефективності діяльності суб’єктів туристичної індустрії. Визначено, що маркетинг повинен підкреслювати конкурентні переваги туристичної послуги. Визначено, що в туристичній індустрії є специфічні особливості, що відрізняє її не тільки від сфери торгівлі товарами, а й від надання інших послуг; є також специфіка споживання туристичних послуг. Для забезпечення необхідних переваг в своїй діяльності та збереження ринкових позицій у конкретному секторі туризму суб’єкти цього бізнесу змушені шукати нові підходи до організації свого бізнесу, одним з яких є перехід на кластерну модель бізнесу. Авторами запропоновано низку заходів спрямованих на покращення діяльності суб’єктів туристичного бізнесу, акцент робиться на впровадженні інструментів Agile – маркетингу та обґрунтовано перехід суб’єктів господарювання туристичної галузі на кластерну модель. Досить нова система Agile – управління продуктом, що базується на Scrum, відрізняється від традиційних підходів з багатьох поглядів. У традиційному підході дослідження ринку, планування продукту та бізнес-аналіз передують розробці продукту, а у новому підході мінімальна попередня робота здійснюється для формування бачення, що описує вигляд і функціональність продукту. Стала ефективна маркетингова діяльність вимагає постійного темпу та різноманітності діяльності. Маркетинг у туристичній індустрії - послідовна діяльність суб’єктів туристичного бізнесу, що переслідує досягнення певної прибуткової мети. Тому можна стверджувати, що інструменти і методи маркетингу у туризмі - це система постійного удосконалення послуг, які затребувані на туристичному ринку і які суб’єкт туристичного бізнесу здатен запропонувати своїм клієнтам і більшою ефективністю, ніж це можуть зробити його конкуренти.