ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ ЯК МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТ В УМОВАХ ЦИВРОВІЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Олександра Косенко доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Максим Лучинський здобувач PhD кафедри маркетингу Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

Анотація

Головна мета інформаційних війн полягає у маніпулюванні масами, впливі на суспільну та індивідуальну свідомість, дезорієнтації, дезінформації, послабленні переконань та залякуванні. Це може включати внесення шкідливих ідей, створення образу ворога, підкреслення могутності та забезпечення ринку збуту для власної економіки. Успішна інформаційна кампанія на оперативному рівні підтримує стратегічні цілі, утруднюючи конкурентам ухвалення ефективних рішень. Мета інформаційних атак полягає у створенні перешкод для конкурентів, щоб унеможливити їм діяти координовано та ефективно. Гармонізація дій на оперативному та стратегічному рівнях унеможливлює супротивника приймати рішення, які б сприяли досягненню власних цілей та заважали супротивнику досягати своїх.

Затяжна інформаційна війна може бути шкідливою для всіх сторін, крім PR-менеджерів, журналістів і власників ЗМІ, які можуть скористатися цим для своїх цілей. Підприємство, яке стає об'єктом атаки, може витрачати значні кошти на відновлення своєї репутації, тоді як підприємство, що здійснює атаку, ризикує втратити контроль над ситуацією. Однак, досвідчений фахівець може використати інформаційну атаку для проведення успішної PR-кампанії, що в результаті може зміцнити імідж підприємства в очах громадськості. Важливо мати стратегію та план дій для вирішення конфліктних ситуацій та використання можливостей, які може надати інформаційна війна.

У статті досліджено історичні передумови виникнення явища інформаційної війни та розглянуто різні наукові підходи до тлумачення цього поняття. Особлива увага приділена аналізу причин інформаційного протистояння та визначенню евристично-дуальної структури когнітивної теорії, яка вказує на те, що людина користується двома системами когнітивної обробки інформації. Також розглянуто роль PR служб у проведенні інформаційної війни, де ЗМІ виступають рушійною силою політики, змінюючи комунікативну динаміку між політичними діячами, працівниками PR служб та громадськістю. Це дозволяє краще зрозуміти сутність і вплив інформаційних процесів на сучасне суспільство та політичну сферу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-11

Як цитувати

Косенко, О., & Лучинський, М. (2024). ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ ЯК МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТ В УМОВАХ ЦИВРОВІЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (3), 3–9. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/312049