СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА ЩОДО ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ

Автор(и)

  • Діана Райко доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри Економічної кібернетики та маркетингового менеджменту Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, м. Харків, Україна
  • Ірина Федоренко професор кафедри Економіки та маркетингу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна
  • Катерина Сокол доцент кафедри Економічної кібернетики та маркетингового менеджменту Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна
  • Олена Ланько магістр кафедри Економічної кібернетики та маркетингового менеджменту Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2021.3.49

Анотація

Метою даної статті є визначення стратегічного управління в межах маркетингової товарної політики на підприємстві, оскільки стратегічне управління з реалізації контролю та координації маркетингової товарної політики підприємства дозволяє створити модель її реалізації на підприємстві згідно з цілями та завданнями. Роль маркетингу в стратегічному управлінні виявляється на всіх рівнях ієрархії управління підприємством, тому що формує та обґрунтовує концепцію щодо задоволення потреб споживачів та надає вихідні дані для виявлення привабливих можливостей ринку й оцінки потенціалу підприємства. Нарешті, у межах кожної окремої стратегічної галузі діяльності підприємства маркетингова діяльність допомагає розробляти стратегії виконання задач. Тобто, маркетингова товарна політика є основою стратегічного управління, що вимагає системного підходу. Спираючись на стратегічні цілі компанії та механізм реалізації маркетингової товарної політики, можна переходити до планування асортименту продукції та формування оптимального товарного асортименту.
У даній роботі були розглянуті теоретичні основи, на основі проаналізованих літературних джерел було запропоновано власні визначення та сформульовано різницю між товарної політикою та маркетинговою товарною політикою. Перша поширюється та орієнтується на діяльність окремого підприємства, друга, в свою чергу, дозволяє глобально оцінити комплекс прийнятих рішень в рамках ринкової поведінки підприємства серед діючих конкурентів та цільового сегменту споживачів. Алгоритм стратегічного планування маркетингової діяльності щодо реалізації, контролю та координації маркетингової товарної політики підприємства, запропонований в роботі, дозволяє вирішувати питання та здійснювати координацію та контроль цілісно та повно, розуміючи послідовність і взаємозв'язки. Практична реалізація запропонованих визначень є вдосконаленням маркетингових цілей, які реалізуються саме завдяки стратегічного управління маркетинговою діяльністю в цілому, яке необхідно в реалізації на підприємстві.
Розроблений та запропонований в роботі механізм формування і реалізації маркетингової товарної політики підприємства забезпечує взаємозв'язок організаційних, методичних та аналітичних процедур на всіх стадіях управління. Втілення в життя заходів має забезпечити активізацію і підвищення маркетингового потенціалу товару, зокрема і товарної політики підприємства в цілому.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-26

Як цитувати

Райко, Д., Федоренко, І., Сокол, К., & Ланько, О. (2021). СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА ЩОДО ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (3), 49–58. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2021.3.49