КОНТРОЛЬ ВИТРАТ В СИСТЕМІ АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2021.3.36Анотація
Визначено зміст управління витратами, що ґрунтується на сучасних наукових підходах до його організації. Визначено елементи системи контролю витрат. Основними елементами системи внутрішнього контролю витрат ТОВ «Аптека низьких цін Харків» визначено: розподіл обов’язків, наявність ефективних процедур санкціонування операцій, своєчасне належне документування операцій; фактичний контроль за майном і документацією; здійснення незалежних перевірок. Надано визначення поняття та класифікація трансакційних витрат підприємств роздрібної торгівлі фармацевтичними товарами. Складовими організаційно-методичного забезпечення внутрішнього контролю трансакційних витрат підприємства є: організація бухгалтерського обліку трансакційних витрат; збір інформації про трансакційні витрати підприємства; накопичення та збереження інформації про трансакційні витрати підприємства;розрахунок показників оцінки трансакційних витрат підприємства та їх аналіз; розроблення та вибір форми подання результатів контролю трансакційних витрат підприємства; визначення напрямів використання результатів контролю трансакційних витрат підприємства; прийняття управлінських рішень за результатами контролю. Встановлено етапи проведення контрольних процедур щодо трансакційних витрат підприємства, серед яких перевірки законності та правильності відображення трансакційних витрат відповідно до положень бухгалтерського обліку та нормативно-правових актів та операцій, пов’язаних із трансакційними витратами на вірність документального оформлення; порівняння правильності та відповідності записів в первинних документах і облікових регістрах; перевірки правильності віднесення трансакційних витрат до певного періоду та трансакційних витрат, їх обґрунтованості та доцільності; визначення правильності ведення аналітичного обліку трансакційних витрат і складання відповідних звітів.