АНАЛІЗ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Автор(и)

  • Олександр Білоцерківський кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри підприємництва, торгівлі та експертизи товарів; м. Харків, Україна
  • Катерина Кочіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», магістр; м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.1.50

Ключові слова:

інформаційні системи, управління торговельним підприємством, CRM-системи, порівняльний аналіз, функціональні можливості, рейтингове оцінювання, експертний метод

Анотація

Розглядається аналіз інформаційних систем управління торговельними підприємствами в Україні. Процес управління торговельним підприємством зумовлює необхідність використання інформаційних систем і технологій. Проте рівень інформаційної підтримки українських торговельних підприємств залишається досить низьким: тільки 6 % активно використовували системи для управління взаєминами з клієнтами. Тому аналіз і обґрунтований вибір інформаційних систем для управління торговельними підприємствами є актуальним і має важливе практичне значення. Аналіз стану проблеми показав, що дослідники використовують два підходи: розробляють власні інформаційні системи або використовують існуючі системи. Метою статті є порівняльний аналіз інформаційних систем, що застосовуються в управлінні торговельними підприємствами, та їх вибір на основі рейтингового оцінювання. За методом аналогії була запропонована методика рейтингового оцінювання інформаційних систем. Для перевірки узгодженості думок експертів щодо рейтингу інформаційних систем використовувався експертний метод, розраховувався коефіцієнт конкордації Кендалла. Проведено порівняльний аналіз 4-х інформаційних систем: Bitrix24, Bpm’online, AmoCRM, Мегаплан, обраних на основі опитування за 15-ю ознаками. Визначено, що найвищий рейтинг мають інформаційні системи: bpm online та Bitrix24. Докладно розглянуто їх функціональні можливості. Подібні результати отримано при порівняні 6-ти інформаційних систем: Мегаплан, bpm'online sales, Bitrix24, Amo CRM, 1C, Mango за 12-ю ознаками. Експертним методом визначено ступінь узгодженості думок експертів щодо рейтингу 4-х інформаційних систем: bpm'online sales, Bitrix24, AmoCRM, Мегаплан. Значення коефіцієнта конкордації Кендалла 0,86 свідчить про сильну узгодженість думок експертів, що підтверджує попередні розрахунки. Отже, за рейтингом інформаційні системи розташовані у такому порядку: bpm online – 1-ше місце, Bitrix24 – 2-ге, AmoCRM – 3-тє, Мегаплан – 4-те. Таким чином, за результатами рейтингового оцінювання найбільш відповідним для задоволення наших потреб є рішення від компанії Terrasoft «Bpm’online».

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Білоцерківський, О., & Кочіна, К. (2021). АНАЛІЗ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (1), 50–54. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.1.50