ЗМІНИ В СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У ЗВ'ЯЗКУ ЗІ СВІТОВОЮ ПАНДЕМІЄЮ COVID-19

Автор(и)

  • Яна Тверська Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», студент; м. Харків, Україна
  • Марія Літвиненко кандидат технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри економіки і маркетингу; м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2021.2.43

Анотація

В статті зазначено які підприємства відносять до малого та середнього бізнесу, визначено їх головну перевагу. Проведений аналіз впливу Covid-19 на діяльність окремих секторів економіки України. Наданий перелік заходів для стабільного поліпшення фінансової ситуації малого і середнього бізнесу після виходу їх із карантину. Зазначений перелік складових стратегії відновлення й особливої тактики щодо запобігання закриття малого і середнього бізнесу, що вивели власне підприємці України. Наслідки пандемії коронавірусу суттєво впливають на економічний розвиток держави через те, що наявне сповільнення світової економіки в цілому. Це може призвести до згасання ділової активності в Україні, що автоматично призведе до зростання безробіття. Було розглянуто, які бізнес-напрями стали та можуть стати актуальними та перспективними під час пандемії Covid-19 у різних сферах діяльності, а саме: продукти харчування, здоров’я, ліки, одяг, товари, що були у вживанні, товари необхідні для побуту, спорт товари, робота і бізнес онлайн в напрямку удосконалення особистості, заспокоєння, навчання дітей. Досліджено основну стратегію під час пандемії Covid-19, тобто онлайн бізнес, надано перелік найбільш доцільних та перспективних напрямків онлайн-бізнесу під час карантину. Також в Україні під час карантину була створена інформаційна панель як інструмент моніторингу соціально-економічних показників на період дії карантину, що дозволить визначити потрібнийо час для відновлення роботи економіки. Проаналізовано актуальні дані з цієї панелі. Вона є доволі інформативною і дає змогу опитним підприємцям малого та середнього бізнесу простежити статистику змін під час карантину й оцінити для себе усі ризики та переваги власної галузі. Важливо поліпшувати бізнес-клімат для реалізації підприємницького потенціалу в умовах пандемії Covid-19, необхідно і в подальшому проводити дослідження наявних перешкод та аналізувати актуальні й дієві стратегії для розвитку підприємництва України. Було запропоновано власне бачення впливу пандемії Covid-19 на розвиток малого і середнього бізнесу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-14

Як цитувати

Тверська, Я., & Літвиненко, М. (2021). ЗМІНИ В СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У ЗВ’ЯЗКУ ЗІ СВІТОВОЮ ПАНДЕМІЄЮ COVID-19. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (2), 43–47. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2021.2.43