ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ У СКЛАДІ МІЖНАРОДНОГО СТРАТЕГІЧНОГО АЛЬЯНСУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.5.72Анотація
У статті проаналізовано економічну сутність, класифікацію, особливості утворення та функціонування міжнародних стратегічних альянсів.
Виявлено необхідність постійного моніторингу розвитку тенденцій глобалізації, змін у турбулентному зовнішньому середовищі та особливостей
розвитку новітніх форм міжнародного бізнесу. Визначено роль новітніх форм міжнародного бізнесу у забезпеченні конкурентоспроможності
підприємства та ефективності його господарської діяльності на внутрішньому та закордонних ринках. Проаналізовано теоретичні підходи до
трактування поняття "міжнародний стратегічний альянс", виявлено їх обмеження і дискусійні положення та запропоновано уточнену дефініцію
цього поняття. Розглянуто методичний підхід до визначення привабливості галузі для утворення стратегічного альянсу між українськими та
закордонними підприємствами. Доведено, що найбільш привабливими підприємствами з метою утворення стратегічних альянсів є ті, що
належать до фармацевтичної промисловості, сектору фінансових послуг, авіабудування, ІТ-галузі, будівництва. Визначено мотиви та
перспективи утворення міжнародних стратегічних альянсів для українських та закордонних підприємств. Розглянуто управлінські рішення, що
сприятимуть ефективній діяльності українських підприємств у складі міжнародних стратегічних альянсів. Доказано, що реалізація ефективної
стратегії управління підприємством у складі альянсу сприятиме зміцненню його конкурентних позицій за рахунок виникнення синергії,
об'єднання матеріальних та нематеріальних активів підприємств. Зроблено висновок, що в умовах розгортання процесів глобалізації участь
українських підприємств у стратегічних альянсах є перспективним стратегічним вибором з точки зору зміцнення конкурентних
позицій на світовому ринку і ефективного функціонування на ринку України.