МЕНЕДЖМЕНТ В СФЕРІ РЕГІОНАЛЬНОГО ТУРИЗМУ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.54Анотація
У статті розглядається управління регіональним туризмом який є одним з перспективних напрямків діяльності. Його значення полягає в тому, що, по-перше, це сфера швидкого обігу капіталу при відносно невеликих капіталовкладеннях; по-друге, це ефективний засіб модернізації інфраструктури і, по-третє, можливість створення нових робочих місць як у державній, так і в регіональній економіці. Останнім часом були створені сприятливі умови для підприємництва і розвитку туристсько-рекреаційних регіонів, вдосконалення та пропаганди національної культури. Особливої актуальності туристичний бізнес набуває в зв'язку зі звільненням трудових ресурсів, які можуть знайти собі застосування в туристичній галузі господарювання. За допомогою менеджменту повинна розроблятися стратегія розвитку, як усього регіону, так і окремої туристської організації. Пропонується для розробки ефективної стратегії розвитку туристичного регіону доцільно структурувати туристський регіон відповідно до виділених споживчими цінностями туристів на більш дрібні ієрархічні рівні.
У статті наведені основні напрями та перспективи державної регіональної політики у сфері туризму: подолання відсталості регіону за рахунок розробки регіональних програм; створення засобів суб'єктів господарювання; збереження єдиного економічного простору і загальних принципів функціонування структур туристичного бізнесу на всій території України; залучення громадськості та різних служб міст і районів регіону до процесу планування туризму; розвиток туристично-екскурсійної активності населення, освоєння туристських територій, відновлення і пристосування пам'яток історії, культури, архітектури, природи для цілей туризму, екскурсій і відпочинку; допомога в подоланні відмінностей в рівні життя населення окремих регіонів; організація і управління економікою туристського комплексу на основі кооперації громадських державних організацій і особистих можливостей громадян.