DOI: https://doi.org/10.20998/%x

Стратегічне управління дебіторською заборгованістю підприємства

Volodymyr Ivanovich Borzenko, Tetiana Viktorivna Pyatak

Анотація


Пропонується стратегія управління дебіторською заборгованістю підприємства на основі аgile аналізу. Управління дебіторською заборгованістю розглядається як багатоступінчастий процес, що складається з окремих ітерацій - коротких у часі циклів. Підхід до управління дебіторською заборгованістю підприємства передбачає розділення процесів виробництва та збуту продукції на окремі ітерації. Для кожної ітерації визначаються критерії оптимальності виконання окремого циклу, що є частиною загального процесу виробництва та збуту продукції підприємства. Критерії оптимальності по окремих ітераціях формуються виходячи з умов зростання прибутку та підвищення рентабельності підприємства. Під впливом зовнішніх факторів, таких як зміна попиту, коливання ринкових цін, поява інноваційних товарів та ін., підприємство має можливість швидко переорієнтувати свою діяльність, змінюючи процеси по окремих ітераціях. Аналогічно, підприємство може враховувати вплив внутрішніх факторів, пов’язаних з удосконаленням організації виробництва та збуту власної продукції. На кожній ітерації формуються умови погашення дебіторської заборгованості зі зміною вимог до боржників. При своєчасному її погашенні, підприємство стимулює боржників застосуванням системи знижок, при простроченому погашенні – встановлює систему штрафних санкцій. Визначення величини знижок та штрафних санкцій здійснюється на основі запропонованих математичних моделей. Використання аgile методу надасть можливість узгодити в часі процеси виробництва, збуту та своєчасної інкасації дебіторської заборгованості підприємства.

Ключові слова


стратегія, управління, оптимізація, дебіторська заборгованість, аgile аналіз, ціна, прибуток, ітерація, виробник, споживач, конкурентна ціна, стимулювання, знижки, штрафні санкції

Повний текст:

PDF


Copyright (c) 2020 Volodymyr Ivanovich Borzenko, Tetiana Viktorivna Pyatak