ОСОБЛИВІСТЬ СОЦІАЛЬНО - ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ В ІНКЛЮЗИВНІЙ СФЕРІ В РАМКАХ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Юлія Шипуліна доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, Національний Технічний Університет "Харківський Політехнічний Інститут", вул. Кирпичова, 2, Харків, Україна

Анотація

Стаття покликана підняти проблемні питання працевлаштування осіб з особливими потребами в Україні. У даній статті розкрито теоретичні та практичні поняття соціально відповідального підприємництва. Вказано, що соціально відповідальне підприємництво у світі розвивається вже понад 50 років. Має теоретичні розробки та базисні напрацювання впровадження в різних галузях економіки кожної розвиненої країни. Розглянуто базові завдання соціально орієнтованого підприємництва, в які входять впровадження щодо осіб з інвалідністю. Розкрито особливості ведення соціально відповідального (закордонного) бізнесу, його переваги, проблеми та особливості щодо різних груп ризику. Порівняно розвиток соціально відповідального бізнесу за кордоном та в Україні. Визначено проблеми вітчизняного соціально відповідального бізнесу. Наголошено на тому, що він почав зароджуватися у 2000 році, і стрімко зріс у 2014 після початку війни в Україні, яку розв’язала на її території Росія. Виділено, що відсутність регулятивного законодавства щодо соціально відповідального підприємництва на даний час впливає на його розвиток позитивно, адже в цьому випадку власники бізнесів самостійно в міру успіхів і невдач своєї основної діяльності можуть регулювати його темпи, розміри допомоги та її направленість. Окреслено те, що особливістю українського соціально відповідального маркетингу людського потенціалу в інклюзивній сфері є створення робочих місць для осіб з інвалідністю з основним направленням саме для цього виду роботи. Тобто, визначено, що не підприємці створюють безбар’єрний простір серед повноправних членів суспільства і працівників, а весь трудовий простір створюється виключно для осіб з інвалідністю, щоб дати можливість їм працювати, вносити свій потенціал в розвиток громад. Показано позитивний досвід такої трудової абілітації та працевлаштування у Вінницькій області.    

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-19

Як цитувати

Шипуліна, Ю. (2024). ОСОБЛИВІСТЬ СОЦІАЛЬНО - ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ В ІНКЛЮЗИВНІЙ СФЕРІ В РАМКАХ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА В УКРАЇНІ . Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (1), 26–29. вилучено із http://es.khpi.edu.ua/article/view/301360