ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОДАЖУ ТА МАРКЕТИНГУ НА СВІТОВОМУ АВТОМОБІЛЬНОМУ РИНКУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

Автор(и)

  • Валерія Пономаренко аспірант кафедри економіки та маркетингу, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна
  • Олександра Косенко доктор економічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харкі, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.59

Анотація

У статті проаналізовано автомобільний ринок як світову екосистему. Запровадження карантинного режиму через пандемію коронавірусу є непередбачуваним фактором, що має неабиякий вплив на ринок, попит, пропозицію, а через всесвітній характер розповсюдження запроваджує нові напрями роботи, формати комунікації. Також важливо відмітити вплив на процес постачання автомобілів від виробництв до кінцевого споживача. Проаналізовані статистичні дані по країнах Європи характеризують різкий спад рівня продажів. Аналітика даних по автомобільному ринку України має тенденцію до різкого зростання, а темпи відновлення ринку є найшвидшими в Європі. Виявлено особливість українського автомобільного ринку, а саме розподіл на ринок нових авто та ринок вживаних імпортованих автомобілів. Останній продемонстрував залежність та швидку реакція на пандемію, а саме зміни на аукціонах країн, де карантинні заходи спричинили зниження кількості покупців. Це призвело до зростання пропозиції, зниження попиту, і як наслідок зниження цін. В свою чергу, це вплинуло на ринок України, адже зниження цін на вживані автомобілі призвело до зростання кількості покупців саме на цьому ринку. Важливим фактом є сегмент електромобілів, які доступні до придбання в Україні лише в якості вживаних імпортованих. Цей чинник збільшує обсяг ринку б/у автомобілів. А відсутність офіційних представників електромобілів (в автосалонах лише зараз починаються з’являтися електричні моделі) призводить до втрати частини потенційних покупців. Проаналізовані факти та чинники, зміни на ринку, які зафіксовані за останнє півріччя, різна реакція ринку на обставини - все це призводить до того, що компаніям доводиться адаптувати маркетингові активності з великою швидкістю. Діяльність компаній має бути підлаштована під нові факти, нові умови та враховувати потреби, попит та бажання цільової аудиторії. Ситуація 2020 року виявила наявні проблеми маркетингу автомобільних компаній, а саме низьку активність в онлайні, невикористання інструментів Інтернет-маркетингу, що є актуальним для запроваджених умов карантинного режиму. До того ж, функції маркетингу не мають бути обмежені стимулюванням збуту, а побудува бренду та зростання впізнаваності є важливим напрямом діяльності маркетингового відділу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Пономаренко, В., & Косенко, О. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОДАЖУ ТА МАРКЕТИНГУ НА СВІТОВОМУ АВТОМОБІЛЬНОМУ РИНКУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (4), 59–67. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.59