Дослідження ринку сервісних послуг міста Харкова, на прикладі сервісного центру freshit

Автор(и)

  • Valerii Nikolaevich Kobieliev Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри економіки та маркетингу, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6576-9759
  • Elena Nikolaevna Kitchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри економіки та маркетингу, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3868-5653
  • Anna Valeryevna Kobielieva Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», студент, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

конкурентоспроможність, послуга, ремонт, ринок, бальна оцінка, дослідження ринку, сервісний центр

Анотація

Показано, що на сучасному етапі розвитку економіки в Україні спостерігається зростання сфери послуг, а сервісна галузь стає більш поширеною та популярною. Останнім часом, у зв‘язку зі значним збільшенням у споживачів різноманітних пристроїв, які виходять із ладу і потребують заміни або ремонту, потреба в сервісних центрах зростає. Цей факт також підтверджується загальносвітовими тенденціями на ринку сервісних послуг.
Досліджено сучасний стан ринку сервісних послуг з ремонту електроніки та цифрової техніки у місті Харкові. Виявлено, що ринок сервісних послуг міста дуже насичений різноманітними сервісними центрами, їх сьогодні існує 72 компанії.
Проведено оцінку діяльності найбільш відомих сервісних центрів міста Харкова. Для проведення дослідження, в якості прикладу, був обраний сервісний центр FreshIT. Дослідивши послуги, які він надає, для подальшого аналізу були підібрані найбільш схожі на нього. Надано загальну характеристику діяльності сервісних центрів та виконано порівняння якості та повноти послуг, які вони надають. Проаналізовано рівень цін, що склався на послуги з ремонту комп’ютерної техніки. Що стосується їх порівняння, то якихось особливих відмінностей не виявлено і всі сервісні центри між собою дуже схожі. Тому на цьому ринку дуже складно конкурувати.
Порівняння та аналіз конкурентоспроможності фірм пропонується проводити за допомогою балової методики, із залученням експертів. Експертами під час оцінки виступали компетентні спеціалісти ринку сервісних послуг, спеціалісти сервісного центру FreshIT та споживачі. На основі балової оцінки було розраховано комплексний показник конкурентоспроможності фірм та виконано порівняння підприємств-конкурентів.
Сфера послуг з ремонту електроніки та цифрової техніки на ринку Харкова та України в цілому перебуває на етапі підйому, тому компаніям необхідно вкладати якомога більше зусиль в свій подальший розвиток.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-22

Як цитувати

Kobieliev, V. N., Kitchenko, E. N., & Kobielieva, A. V. (2018). Дослідження ринку сервісних послуг міста Харкова, на прикладі сервісного центру freshit. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (48), 78–83. https://doi.org/10.20998/%x