ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕКООРІЄНТОВАНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ СУЧАСНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА ГРУНТІ ВИКОРИСТАННЯ НЕЙРОМЕНЕДЖМЕНТУ ЯК МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню можливостей розвитку безпекоорієнтованого менеджменту, заснованого на міждисциплінарному підході – нейроменеджменті, який інтегрує знання з нейронауки, психології та менеджменту. Автори аналізують ключові аспекти цього підходу, зокрема можливість його застосування в управлінні організаціями, включаючи заклади освіти. Виявлено основні точки дотику між нейро- та безпекоорієнтованим менеджментом, такі як управління стресом, прийняття рішень, когнітивні здібності, а також розвиток емоційного інтелекту. Акцент зроблено на здатності нейроменеджменту підвищувати ефективність управління, покращувати комунікацію, мотивацію, адаптацію до змін та сприяти розвитку інновацій. Автори підкреслюють, що в сучасних умовах, зокрема в контексті війни та економічної нестабільності, інтеграція цих двох підходів є важливим інструментом для створення стійких та адаптивних систем управління. Нейроменеджмент сприяє покращенню психологічного благополуччя співробітників та студентів через інструменти оцінки когнітивних здібностей, моніторинг стресу, практики майндфулнес, а також через персоналізацію навчальних та мотиваційних стратегій. Значна увага приділена використанню нейроменеджменту в закладах освіти, адже він не лише знижує ризики конфліктів, а й стимулює креативність і адаптивність студентів та викладачів. Поєднання обох підходів дозволяє створити культуру безпеки, що враховує як фізичну, так і психологічну складову, формуючи довіру та взаємопідтримку серед учасників освітнього процесу. Таким чином, представлений матеріал не лише висвітлює концепцію нейроменеджменту, а й розкриває її інтеграцію з безпекоорієнтованим підходом, спрямовану на створення стійких організаційних рішень у складних умовах сучасності. Обговорені перспективи впровадження цих інструментів дають змогу більш ефективно адаптувати управлінські процеси до динамічних змін зовнішнього середовища.