ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В РЕКЛАМІ

Автор(и)

  • Діана Райко
  • Олександра Атаманюкова

DOI:

https://doi.org/10.20998/2519-4461.2019.24.90

Ключові слова:

Рекламна психологія, методи психологічного впливу, нейромаркетинг, сенсорний маркетинг, інструменти психологічного впливу, класичні та нові інструменти маркетингових комунікацій. Д. В. РАЙКО, А.В. АТАМАНЮКОВА

Анотація

Через стрімку зміну та формування нової системі цінностей, норм та стереотипів поведінки, в галузях маркетингу та комунікацій зі споживачем постає необхідність використання нових та класичних методів психологічного впливу на споживача у рекламній діяльності. У роботі проведено дослідження теоретичного підґрунтя реклами з маркетингової та психологічної точки зору, які мають різноманітні методи та інструменти психологічного впливу на свідомість споживача. Серед таких інструментів є класичні  та нові методи нейромаркетингу, що дозволяють поглиблено впливати на всі канали сприйняття споживачів.

Залежно від цілей рекламної кампанії, місце та умови проведення обирають ту комбінацію комунікацій, яка буде більш ефективною. Комунікації поділяють на: візуальні, тактильні, аудіо та арома комуникації, які мають різні властивості, характеристики та психологічне призначення. Відносно методів, які використовують раціональний або емоційних тип реклами з різноманітними мотивами, що обумовлюють подальшу поведінку, від їх вірного використання залежить не тільки результат однієї рекламної кампанії, але й подальша активність збоку споживача до бренду. Тут важливим психічним фактором виступає процес сприйняття, що допомагає споживачу пізнавати і розрізняти образи, характеризувати їх та класифікувати. Залежно від здібностей маркетологанеобхідно трансформувати рекламне повідомлення в спеціальний код так, що б не викликати інстинкт самосвідомості, а дозволила емоційно, певною мірою, здійснювати управління і маніпулювати споживачем. Але  від того, яким чином здійснено декодування рекламне повідомлення споживачем повністю залежить подальше його ставлення споживача до бренду. Тому, результатом є проведення дослідження щодо використанні інструментів та методів  психологічного впливу на свідомість споживача, що передбачає величезну базу з психологічних досліджень  поведінки споживача та вивчення їх потреб.

##submission.downloads##

Як цитувати

Райко, Д., & Атаманюкова, О. (2019). ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В РЕКЛАМІ. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), (24), 90–95. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2019.24.90